<font color='#0000FF'><p align=left><font face="verdana, arial, helvetica, sans-serif" size=3><strong>2: transferability / participation
projects are marked on how transferable they are to other educational sectors or areas. jurors are looking for generic ideas that can be transferred. if the ideas behind the project could be used again by others then they will score high. for example, a website dedicated to preserving culture by cataloguing native birds would score high because it can also be used to catalogue other species. in judging this section, jurors will look at the questions on the entry form related to the projects future (will it be piloted or used in other schools), are the authors willing to assist other educators start similar projects, and the questions related to how many other participants are involved (this gives an indication on transferability, a project being used in more than one location means it is transferable). </strong></font>
المشاريع موافقة على كمهم قابلين للنّقل إلى القطاعات التّعليميّة الأخرى أو المناطق . يبحث أعضاء هيئة المحلّفين عن الأفكار الشّاملة التي يمكن أن تُنْقَل . إذا يمكن أن تُسْتَخْدَم الأفكار خلف المشروع ثانية من قبل الآخرين هم سيسجّلون لأعلى . على سبيل المثال, موقع مخصّص للاحتفاظ بالثّقافة بتسجيل الطّيور الأصليّة سيسجّل لأعلى لأنه يمكن أن يُسْتَخْدَم أيضًا لتسجيل الجنس الآخر . في الحكم على هذا القسم, أعضاء هيئة المحلّفين سينظرون إلى الأسئلة على استمارة الدّخول المتعلّقة بمستقبل المشاريع ( سوف هو أُرْشِدَ أو اُسْتُخْدِمَ في المدارس الأخرى ), المؤلّفون راغبون أن يساعدوا المعلّمين الآخرين يبدءون المشاريع المتشابهة, و الأسئلة المتعلّقة إلى كمّ المشاركون
الآخرون مشتركون ( هذا يعطي إشارةً على قابليّة النّقل, مشروع مستخدم في
</p>
<p align=left><font face="verdana, arial, helvetica, sans-serif" size=3><strong>3: educational value
this section deals with how the project enhances the learning of the authors and those that use the project. authors should learn something from implementing their project. a project that contributes to the learning of others will score higher than one that is purely for the project author. student projects that go beyond curriculum requirements to empowering the learning of others will score higher. </strong></font></p>
<p align=left>3: القيمة التّعليميّة
يتعامل هذا القسم مع كيف المشروع تحسّن معرفة المؤلّفين و هؤلاء الذين يستخدمون المشروع . ينبغي أن يتعلّم المؤلّفون شيئ ما من تنفيذ مشروعهم . المشروع يساهم بتعلّم الآخرين سيسجّل أعلى من واحد ذلك كلّيًّا لمؤلّف المشروع . مشاريع الطّالب التي تذهب بعد مطالب المنهج إلى تمكين تعلّم الآخرين ستسجّل أعلى .
</p></font>
مواقع النشر (المفضلة)